Spørgsmål til Abonnement

Her på siden har vi samlet de oftest stillede spørgsmål til abonnement.

Hvordan opgradere jeg mit abonnement?

Hvis du ønsker at opgradere din fibernet hastighed, din TV- pakke eller dit abonnement på telefoni, kan dette gøres gebyrfrit.
Normalt vil opgraderingen tage 1-2 hverdage. Ønsker du ændringen foretage med det samme skal du blot ringe til vores kundecenter.

Sker ændringen midt i måneden, tilpasses dette på din næste faktura. 

Du er velkommen til at ringe til os på telefonnummer 7020 5012, så vi sammen kan gennemgå dit behov, eller send os en mail på fiber@rah-fiber.dk

Hvordan nedgradere jeg mit abonnement?

Hvis dit behov, af den ene eller anden årsag skulle ændre sig, har du mulighed for at vælge en mindre løsning.
Fra du henvender dig til os, og til ændringen forekommer, er der en 30 dages nedgraderingsperiode. Sker ændringen midt i måneden, tilpasses dette på din næste faktura. 

Du er velkommen til at ringe til os på telefonnummer 7020 5012, så vi sammen kan gennemgå dit behov, eller send os en mail på fiber@rah-fiber.dk

Hvordan bestiller jeg ekstra udstyr til mit abonnement?

Hvis du har brug for mere udstyr, som en ekstra TV boks, Smart Wifi eller en Fast IP adresse, kan du bestille den fra dag til dag i hverdagene. 

Du er velkommen til at ringe til os på telefonnummer 7020 5012, så vi sammen kan gennemgå dit behov, eller send os en mail på fiber@rah-fiber.dk med dine ønsker. 

Hvilke fordele er der ved at få TV igennem Waoo Fiber?

Der er mange fordele ved at modtage TV fra Waoo. Fibernettet kan levere et knivskarpt billede, og med den inkluderede TV boks for du mulighed for at se film og serier i uhørt, knivskarp 4K kvalitet. 

Med til alle Waoo TV pakker medfølger Waoo Web TV, som kan medbringes i hele EU. Waoo Web TV kan ses via Smartphone, Tablet eller direkte på computeren. Waoo Web TV kan streames med Chromecast eller Apple TV (gen. 4 eller nyere).

Waoo giver dig et TV univers hvor du bestemmer. Cloud Record, Start Forfra, TV on demand, leje af film og meget andet kan både benyttes på TV boksen og med Waoo Web TV. Optag dit ynglings program på TV boksen, og se den hos naboen med Waoo Web TV.

Waoo TV kan ses via TV boks, antennekabel, og streaming. 

Du kan læse mere om fordelene her

Hvilke TV løsninger kan jeg vælge?

Ønsker du Waoo TV i dit hjem, er der flere muligheder. 

1. Analog antennekabel
Denne løsning kan også beskrives som "tænd/sluk" TV. Du får ikke en masse smarte features, men kan tage din fjernbetjening, finde den ønskede kanal, og slukke igen. 
I de fleste danske hjem er der allerede installeret antennekabel. Dette kabel er forbundet til en fordeler, som fører forbindelsen videre ud i husets forskellige rum. Alle TV, som er forbundet til fordeleren, kan se TV uafhængigt af hinanden.


2. TV- boks
TV- boksen giver dig et væld af muligheder, billedekvalitet i 4K format, mulighed for at tilkøbe fritvalgskanaler, spole og optage TV programmer er bare nogle af de funktioner du kan få, ved at vælge en TV- boks.

Vælger du denne løsning, skal du være opmærksom på at TV- boksen skal kables med et netværks kabel, og ikke et antennekabel, direkte fra routeren til TV- boksen. Alle TV i husstanden skal have en TV- boks monteret, med mindre de resterende TV benytter Waoo Web TV. 

3. TV- boks + antennekabel
Denne "kombi løsning" giver dig en kombination af de to andre løsninger. Du vil modtage 1 stk. TV boks, som oftest placeres i stuen og ved hjælp af en fordeler til antennekabel, kan resten af dine TV tilsluttes til forskellige værelser i huset. 
Denne løsning koster 40 kr. pr. måned ekstra. 


4. Waoo Web TV
Med til alle Waoo TV pakke medfølger Waoo Web TV, som er den online udgave af din TV pakke. 
Hvis du mere til at streame dit TV, kan Waoo Web TV tilbydes som en ren streaming tjeneste, uden du er nødt til at have kabler i huset. 

Se mere om Waoo TV her

Du er velkommen til at ringe til os på telefonnummer 7020 5012, så vi sammen kan gennemgå dit behov, eller send os en mail på fiber@rah-fiber.dk

Kan jeg se fritvalgskanaler via antennekabel?

Med fritvalgskanaler fra Waoo kan du selv bygge din TV pakke. Disse kanaler kan ses via TV- boks, og på Waoo Web TV, som er en del af alle vores TV pakker. 

Waoo Web TV kan ses via computer, tablet eller smartphone og kan streames til Apple TV (gen. 4 eller nyere) eller Chromecast. 

Det er ikke teknisk muligt at se fritvalgskanalerne via det analog antennekabel, men en tilkøb fritvalgskanal vil stadig kunne ses via Waoo Web TV, selvom man har en TV løsning med antennekabel. 

Hvordan bestiller jeg telefoni til mit abonnement?

Har du et fibernet abonnement, har du mulighed for at tilkøbe et telefoni abonnement.  

Du kan vælge at overføre dit eksisterende telefonnummer, eller bestille et nyt nummer. 

Vi tilbyder to abonnements muligheder hvor du frit kan vælge mellem fri fastnet telefoni til fastnet- og mobiltelefonnumre i Danmark, eller telefoni afregnet efter hvor meget du taler.  

Du kan læse mere om mulighederne her: https://www.rah-fiber.dk/privat/telefoni/

Du er velkommen til at ringe til os på telefonnummer 7020 5012, så vi sammen kan gennemgå dit behov, eller send os en mail på fiber@rah-fiber.dk

Hvordan bestiller jeg mobiltelefoni?

Rah tilbyder ikke mobiltelefoni, men ønsker du at bestille et Waoo mobil abonnement, kan du bestille dette direkte hos Waoo.

Du behøver ikke være fiberkunde for at bestille Waoo Mobil. 

Læs mere på https://www.waoomobil.dk/

Jeg skal flytte, hvad gør jeg?

Er der mulighed for fibernet på min nye adresse?

Her kan du undersøge om vi har mulighed for at levere fibernet på din nye adresse, du kan taste din adresse her: 

Se her om du kan få fibernet

Er det muligt at få fibernet på din nye adresse, kan du ved bestilling indtaste din gammel adresse, og den ønskede startdato på den nye adresse. 

Du er også meget velkommen til at kontakte vores kundecenter på telefon nummer 7020 5012. 

Hvad er leveringstiden, når fiberboksen er installeret på adressen?

Skal du flytte til en adresse, hvor der allerede er installeret en fiberboks fra os, vil der i langt de fleste tilfælde, kun gå 1-2 hverdage før forbindelsen er åbnet. 

Du kan vælge dit abonnement, ved at indtaste din adresse.

Se her om du kan få fibernet

Du er også velkommen til at kontakte vores kundecenter på telefon nummer 7020 5012, hvor vi kan hjælpe med at finde det helt rigtige abonnement til dit behov. 

Er fiberboksen fjernet fra huset, skal du give kundecenteret besked, hvorefter vi sender en tekniker til adressen, for at montere en ny fiberboks. Dette kan tage op til 14 dage. 

Hvad er leveringstiden, når der ikke er en fiberboks på adressen?

Hvis der ikke er etableret en fibernet forbindelse fra os på adressen, skal du forvente 4-8 ugers leveringstid fra du bestiller. 

Når du har lavet din bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse, og efterfølgende en dato på mail, hvornår vores entreprenør og tekniker besøger din adresse. 

I kan ikke levere til min nye adresse?

Har du et abonnement hos os, og skal flytte til en adresse hvor vi ikke kan levere fibernet, skal du blot ringe til vores kundecenter på telefon nummer 7020 5012, herefter vil vi hjælpe dig med at opsige dit abonnement. Efter bindings perioden på 6 måneder fra opstarts datoen, er der 30 dages opsigelses periode.  

Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål?

Så er du velkommen til at kontakte os:  

Åbningstider Privat:

Kundecentret:
Hverdage 08.00 - 18.00
Weekend og helligdage har vi lukket

Support:
Hverdage fra 8.00 - 21.00
Weekend og helligdage 8.00 - 20.00

Åbningstider Erhverv:

Kundecentret:
Mandag, Tirsdag samt Torsdag 8.00 - 16.00
Onsdag 10.00 - 16.00
Fredag 8.00 - 15.00
Weekend og helligdage har vi lukket

Support:
Hverdage fra 8.00 - 21.00
Weekend og helligdage 8.00 - 20.00

For Erhverv PROF kunder med serviceaftale
har vi altid åbent.

Privat:
E-mail: fiber@rah-fiber.dk 
Tlf.: 7020 5012

Erhverv:
E-mail: erhverv@rah-fiber.dk
Tlf.: 7020 5014