Driftsinformation om fiberbredbånd

Ingen i denne kategori
Ingen i denne kategori
Oprettet 08.07.2020 15:11

Lukket - Kabelovergravning - Søndervig feriepark

Info:

Vi har desværre konstateret at der omkring Søndervig Feriepark, er sket en kabelovergravning. Dette har medført at ca. 40 kunder mangler fibersignal. Vores teknikkere er på vej for at udbedre fejlen, men vi kender endnu ikke nogen tidshorisont.

Påvirkede services:

Internet

Påvirkede centraler:

Kastengevej 11, Rindum, 6950 Ringkøbing

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er på vej for at udbedre fejlen.

Sidst opdateret:

11.07.2020 09:15

Oprettet 02.07.2020 20:50

Lukket - Vi har i øjeblikket udfordringer med vores TV-bokse.

Oprettet 29.06.2020 15:19

Lukket - Overgravning i Holing Engpark

Info:

Vi desværre ramt af en overgravning i Holing Engpark i 7400 Herning. Der pt 23 kunder som er nede, teknikker er igang med fejlretning. Vi afventer ekstern blæser for skudt ny fiber igennem, vi har pt ingen tidshorisont. beklager de gener dette medføre. __________________________________ Opdatering d 30-06-2020 kl 08:30 Vores teknikkere er fortsat igang med fejlretning. De fandt fejlen i går sen eftermiddag og forventer hvis alt går vel, at fiberen igen er kørende sidst på eftermiddagen. ________________________________________________ Opdatering d 01/07-2020 kl 08:45 Vores teknikker fik i går aftes de fleste kunder online igen. Vi mangler dog at få 2 kunder online, men de vil være online igen indenfor kort tid.

Påvirkede services:

Alle

Påvirkede centraler:

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

01.07.2020 08:56

Oprettet 24.06.2020 15:31

Lukket - Opdatering af Smart WiFi

Info:

Vi skal have opdateret Smart WiFi enheder til ny firmware, som skal løse en fejl der er på nogle af vores bokse. Kunder vil opleve at deres Smart WiFi enheder henter ny opdatering og efterfølgende genstarter - dette vil tage mellem 3-10 minutter. Opdatering vil ske i perioden 25/6 kl. 12 til 26/6 kl. 14

Påvirkede services:

Påvirkede centraler:

Arbejdet udføres:

25.06.2020 12:00 til 26.06.2020 14:00

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Planlagt

Status:

Lukket

Sidst opdateret:

26.06.2020 18:25

Oprettet 20.06.2020 16:46

Lukket - Fejl på internetforbindelser omkring Ulfborg

Info:

Vi oplever i øjeblikket udfordringer med internetforbindelse i området omkring Ulfborg. Der arbejdes på højtryk for at løse fejlen.

Påvirkede services:

Internet

Påvirkede centraler:

Vedersø, 6990 Ulfborg

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Løst

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

20.06.2020 17:35

Oprettet 29.05.2020 08:46

Lukket - Udfald på kabel tv

Info:

Vi har desværre oplevet et stort udfald på signalet fra vores Kabel TV leverandør i går aftes kl.22.00 til i morges kl.07.58. Kanalerne bør meget gerne være tilbage. Oplever du fortsat udfordringer bedes du henvende dig til teknisk support. Beklager de gener dette har medført.

Påvirkede services:

Påvirkede centraler:

Alle

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

02.06.2020 09:21

Oprettet 19.05.2020 09:01

Lukket - Vi har udfordringer med telefonen

Info:

Vi har desværre udfordringer med vores telefoni system. Dette påvirker desværre din oplevelse inden du kommer igennem til os. Du kan opleve at du er ved at komme igennem til os, men bliver sendt tilbage i køen. Dette kan betyde længere vente tid end normalt. Vi beklager fejlen.

Påvirkede services:

Påvirkede centraler:

Alle

Fejlen berører:

Erhverv, Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

19.05.2020 12:52

Oprettet 16.05.2020 10:17

Lukket - telefoni indgang til support

Info:

Der opleves fejl på opkald til support og chat, så det er lige nu ikke muligt at komme i kontakt med den tekniske support, der arbejdes på en snarlig løsning.

Påvirkede services:

Alle

Påvirkede centraler:

Alle

Fejlen berører:

Erhverv, Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

16.05.2020 11:27

Oprettet 11.05.2020 12:39

Lukket - Fejl på WebTV

Info:

|Opdatering kl. 13:05: Fejlen er nu løst på de fleste enheder men der kan stadig oplever problemer via Chromecast |Der kan i øjeblikket opleves problemer med at afspille indhold på WebTV. Der arbejdes på højtryk for at løse fejlen. Opdatering: bekræftet løst d. 11/5 kl. 17:00.

Påvirkede services:

WebTV

Påvirkede centraler:

Alle

Fejlen berører:

Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

13.05.2020 09:36

Oprettet 05.05.2020 16:28

Lukket - Fejl på telefonsystem - Der kan i øjeblikket ikke ringes til os.

Info:

Vi oplever i øjeblikket nedbrud på vores telefon system hvilket betyder vi desværre ikke kan modtage jeres opkald. Vi arbejder på højtryk for at løse fejlen, men anbefaler indtil da at i kontakter os via formularen på vores hjemmeside. Du kan finde formulare både i forhold til kundeservice og support på https://eniig.dk/privat/kundeservice/fiberbredbaand/#/kontakt hvor du skal vælge dit problem og herefter vælge skriv til os. Vi beklager meget de gener dette måtte medfører.

Påvirkede services:

Telefoni

Påvirkede centraler:

Alle

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Åben

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

05.05.2020 16:55

Oprettet 04.05.2020 08:10

Lukket - Fejl på Internet + TV via TV-boks

Info:

Opdatering kl. 09:15: Fejlen skulle nu gerne være løst, men det kan være nødvendigt at genstarte udstyr såsom fiberboks, router og TV-bokse. --------------------------------------------------------------------------------------- Vi oplever i øjeblikket et større nedbrud på både Internet og TV via TV-boks. Vores teknikere arbejder på højtryk for at løse fejlen.

Påvirkede services:

Internet, IP-TV

Påvirkede centraler:

Alle

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Løst

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

04.05.2020 11:00

Oprettet 27.04.2020 10:11

Lukket - Udfordringer med måling af hastighed via Waoo.dk / Testdinhastighed.dk

Info:

Det kan i øjeblikket opleves at hastighedsmålinger lavet via Waoo's egen hjemmeside kan give et forkert resultat. Vi anbefaler istedet at man foretager målingen via hjemmesiden 'www.speedtest.net', hvor der skal test imod 'Skanderborg - Waoo' serveren. Ved hastigheder på 500mbit eller højere anbefaler vi derudover at man benytter speedtest app'en der også kan findes på samme hjemmeside.

Påvirkede services:

Internet

Påvirkede centraler:

Alle

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Løst

Status på tekniker:

Waoo er ved at løse fejlen

Sidst opdateret:

27.04.2020 10:05

Oprettet 24.03.2020 11:04

Lukket - Kortvarig afbrydelse på internettet

Info:

Der har været en kortvarig afbrydelse på internettet i flere områder. Fejlen er løst - hvis man fortsat har problemer, skal man få genstartet fiberboksen og evt. router

Påvirkede services:

Påvirkede centraler:

Fejlen berører:

Erhverv, Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

24.03.2020 12:05

Oprettet 07.03.2020 09:22

Lukket - Ringkøbing kunder uden internet, tv og telefoni

Info:

Vi har desværre her til morgen nogle udfordringer i Ringkøbing på Damtoften. Det betyder at internet, tv og telefoni er ude af drift. Vi er i gang med at løse det hurtigst muligt. Vi beklager de gener dette måtte medføre. ---- Opdatering kl.10.10: Tekniker er i gang med at fejlrette. Det drejer sig om 125 kunder der er ramt på og omkring Damtoften 6950 Ringkøbing. ---- Opdatering kl. 11:00 Kunder skulle gerne igen have forbindelse

Påvirkede services:

Alle

Påvirkede centraler:

Alle

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker har løst problemet

Sidst opdateret:

07.03.2020 10:14

Oprettet 05.03.2020 11:26

Lukket - Fejl på Viaplay tjenester

Info:

Der er i øjeblikket en generel fejl med indholdet og afspilning på Viaplay. Vi er i gang med fejlretning, men der er desværre ingen tidshorisont. Vi beklager de gener dette måtte medføre. Opdatering kl 13:30// Fejlen er nu løst. Det kan være nødvendigt at logge ud og ind igen. Opdatering kl 14:00// Fejlen vedrørende viaplay, er desværre ikke blevet løst alligevel. Dette er nu også gået udover Tv2 play. Vi arbejdere videre på en løsning til begge dele, men vi kender desværre ikke nogen tidshorisont endnu.

Påvirkede services:

Video on Demand

Påvirkede centraler:

Fejlen berører:

Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

19.03.2020 10:33

Oprettet 18.02.2020 08:14

Lukket - Problemer med forbindelser til Google services m.m.

Info:

Vi oplever tirsdag morgen problemer med forbindelser til services i Holland og Frankfurt. Dette rammer bl.a. Google services (her i blandt Youtube), men også flere cloud løsninger.

Påvirkede services:

Internet

Påvirkede centraler:

Alle

Fejlen berører:

Erhverv, Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Løst

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

18.02.2020 11:15

Oprettet 26.01.2020 16:18

Lukket - IPTV og Kabel TV nede

Info:

Vi har haft en større fejl på IPTV og Kabel TV Fejl opstået 15:49 - kanal skifte på tv boks eller genstart af tv boks burde løse problemet

Påvirkede services:

Alle kanaler, DVB-C TV, IP-TV

Påvirkede centraler:

Alle

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

26.01.2020 19:57

Oprettet 23.01.2020 09:11

Lukket - Genstart af udstyr ved manglende internet

Info:

Vi har i nat opgraderet vores centraler, derfor kan nogle kunder opleve manglende internet. Dette kan løses ved at genstarte fiberboksen og routeren, ved at tage strømmen fra i 10 sekunder. Vi beklager

Påvirkede services:

Internet

Påvirkede centraler:

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

24.01.2020 08:03

Oprettet 08.01.2020 08:36

Lukket - Større fejl på forbindelser i Ringkøbing

Info:

Vi har i øjeblikket en større afbrydelse i Ringkøbing området. Vores teknikere er igang med at udbedre fejlen, men vi har i øjeblikket ingen tidshorisont.

Påvirkede services:

Alle

Påvirkede centraler:

Ringkøbing

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Åben

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

08.01.2020 08:35

Oprettet 07.01.2020 11:57

Lukket - Vi ændrer d. 07.01.2020 i vores Tv pakker og det analoge TV signal slukkes.

Info:

Mangler du kanaler på TV tilsluttet med alm. antennekabel, skal du lave en ny kanalsøgning, dette skyldes at vi har ændret frekvenser, for at undgå forstyrrelser fra det nye 5g mobil netværk. Du kan finde hjælp til ny kanalsøgning på…… eniig.dk/tv2020...... Vi har også som de sidste i Danmark slukket for det analoge Tv signal, så for at kunne se kanalerne i din Tv pakke, skal du derfor have et Tv med digital Mpeg4 tuner, dette gælder ikke for kunder der bruger vores TV boks......Kunder med TV boks, der har oprettet deres egen favoritliste, skal opdatere denne for at kunne se alle nye kanaler.

Påvirkede services:

Analog TV, IP-TV, WebTV

Påvirkede centraler:

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Sidst opdateret:

22.01.2020 14:13

Oprettet 07.01.2020 09:45

Lukket - Hastighedopgraderinger

Info:

De lovede internet hastighedopgraderinger, som skulle træde i kraft mellem d. 1 og 15. januar, kan desvære blive forsinket for nogle kunder. Vi forventer, opgraderingerne bliver udført senest ultimo januar. Vi beklager.

Påvirkede services:

Internet

Påvirkede centraler:

Fejlen berører:

Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

28.01.2020 10:38

Oprettet 03.01.2020 17:42

Lukket - Opdatering på nedbrud

Info:

Vi har som bekendt været ramt af flere fejl de seneste dage. Fejlene, der forårsagede nedbruddet, er som tidligere nævnt blevet løst. Et nedbrud som dette kan dog medføre afledte problemer med forbindelsen. Disse problemer kan mange gange afhjælpes ved at genstarte Fiberboksen og din trådløse router, ellers kan du kontakte teknisk support på 70 15 00 60. Det betyder også, at der er en del kunder, der meget gerne vil i kontakt med os. Derfor kan du desværre opleve, at der i denne travle periode er længere ventetid end normalt. Det beklager vi. Nogle kunder kan opleve, at de har fået nulstillet deres netværksnavn og -kode på deres Wi-Fi. Det betyder, at hvis du tidligere selv har valgt et netværksnavn (SSID) og -kode (PSK) skal du finde de oprindelige oplysninger, der findes på routeren og benytte dem.

Påvirkede services:

Alle

Påvirkede centraler:

Alle

Fejlen berører:

Erhverv, Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Sidst opdateret:

07.01.2020 08:54

Oprettet 01.01.2020 21:00

Lukket - Fejl på enten Internet, TV eller Telefoni

Info:

Grundet en fejl i vores interne systemer oplever en del af vores kunder at de mangler enten deres Internet, TV eller telefoni Vi beklager fejlen og arbejde på højtryk for at løse problemet. Opdatering d.2.1. kl 14:20 En glædelig opdatering - vi forventer at alle kunder er kørende senest kl 18:00 Det skal understreges, at dem som er uden signal kommer på løbende. Det er derfor muligt, at man har forbindelse tidligere end det estimerede. Har du stadig ikke forbindelse kl 18:00 så start med en genstart af dit udstyr. Virker det stadig ikke, så skal du kontakte teknisk support på 70 15 00 60

Påvirkede services:

Alle

Påvirkede centraler:

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

02.01.2020 21:10

Oprettet 27.12.2019 16:06

Lukket - Fejl på TV via TV boks

Info:

Kunder kan i øjeblikket opleve at de ikke kan skiftes kanal eller tilgå menuer på deres TV boks. Vores tekniker er i gang med at fejlsøge på problemet, men en genstart af TV boksen, strøm helt taget fra i 10 sekunder, kan i nogle tilfælde løse problemet. Vi beklager

Påvirkede services:

IP-TV

Påvirkede centraler:

Alle

Fejlen berører:

Erhverv - basis, Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

27.12.2019 18:17

Oprettet 12.12.2019 12:58

Lukket - Generel fejl med TV fra Waoo

Info:

Vi oplever i øjeblikket en generel fejl med vores Tv signal. Vores leverandør er igang med fejlretning, men vi kender ingen tidshorisont. LØST// Fejlen er nu løst og en evt genstart af diverse udstyr kan være nødvendigt.

Påvirkede services:

Påvirkede centraler:

Alle

Fejlen berører:

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

12.12.2019 13:27

Oprettet 09.10.2019 04:07

Lukket - Servicearbejde på TV i Veggerby

Info:

Der vil i perioden kunne forekomme afbrydelser på TV-signalet. Vi beklager eventuelle gener dette måtte medføre.

Påvirkede services:

Analog TV, DVB-C TV, IP-TV

Påvirkede centraler:

Veggerby

Arbejdet udføres:

09.10.2019 10:00 til 09.10.2019 11:00

Fejlen berører:

Privat

Type:

Planlagt

Status:

Åben

Sidst opdateret:

09.10.2019 04:04

Oprettet 18.09.2019 10:09

Lukket - Afbrydelse i Borris

Info:

Vi har i øjeblikket en afbrydelse af Internet, TV og Telefoni i og omkring Borris

Påvirkede services:

Alle

Påvirkede centraler:

Fejlen berører:

Privat

Type:

Ikke planlagt

Status på problemet:

Lukket

Status på tekniker:

Tekniker er i gang med at rette fejlen

Sidst opdateret:

18.09.2019 13:18

Oprettet 11.09.2019 09:16

Lukket - Flytning af S12802 og S12803 - Oddesundvej

Info:

Vi skal have flytte disse 2 skabe som går direkte ind i Aalbe05 ud i FP0061. Kunderne er afbrudt op til 2 timer pr skab og vil komme på løbende.

Påvirkede services:

Alle tjenester

Påvirkede centraler:

Aalborg Øst

Arbejdet udføres:

11.09.2019 07:00 til 11.09.2019 14:00

Fejlen berører:

Privat

Type:

Planlagt

Status:

Åben

Sidst opdateret:

11.09.2019 09:15