Hjælp til TV

Her på siden har vi samlet de oftest stillede spørgsmål til Tv via boks, Kabel TV, Waoo Web TV og streamingstjenester. Nederst kan du finde vores vejledninger til TV. 

Ofte stillede spørgsmål om TV via boks

Hvad er fritvalgskanaler?

Med TV fra Waoo får du mulighed for at tilkøbe op til 65 forskellige fritvalgs kanaler. Du kan altså sammensætte din egen TV pakke efter dine interesser. 

Fritvalgskanaler kan både ses på TV- boksen og på Waoo Web TV. 

Se udvalget af Fritvalgskanaler her

Hvad er Cloud Record?

Cloud Record gør det muligt for dig at optage TV programmer, og se dem når du har lyst. Du kan have op til 30 optagelser gemt af gangen, som gemmes i maksimalt 3 måneder hvorefter de automatisk slettes. 

Din nye optage funktion er også tilgængelig på Waoo Web TV, så du kan sætte din smartphone til optage via app'en, og se programmet via TV- boksen hjemme i sofaen når du har tid. 

Du kan læse mere om Cloud Record her

Tilslutning af TV-boks

Ønsker du at se TV via en TV-boks, har du 2 forskellige måder den kan tilsluttes. 

1. Via kabel
Du skal benytte et netværkskabel mellem routeren (port 2,3 eller 4) og til TV- boksen. Herefter skal du forbinde din TV-boks til dit TV med et HDMI kabel. 

2. Trådløst via WiFi
Når du har et Smart WiFi sæt, har du mulighed for at tilslutte din TV- boks trådløst. Du skal placere TV- boksen ved TV'et og montere et HDMI kabel mellem dem.
Læs mere om opsætningen her

Masterpinkode- og betalings pinkode

I din TV boks finder der funktioner, hvor du bliver bedt om at indtaste enten en master- eller betalingspinkode. Det kan være funktioner som at købe fritvalgskanaler eller leje af film.

Ønsker du din master- eller betalingspinkode, er du velkommen til at ringe til vores support afdeling på telefonnummer 7020 5012, eller send os en mail på fiber@rah-fiber.dk.

Undertekster på kanaler fra nabolandene

Hvis du ønsker undertekster på kanalerne SVT1 og SVT2, skal du ind på tekst-tv for at få de danske undertekster. 
SVT1: Tekst-tv side 591
SVT2: Tekst-tv side 592

På kanalerne NRK1, ZDF og ARD kommer de danske undertekster automatisk. 

Jeg kan kun se menubjælken?

Hvis du oplever at du kun kan se menubjælken, mens resten af skærmen er sort, er det oftest fordi TV-boksen er kablet forkert. 
Fejlen opstår hvis TV-boksens kabel er monteret i LAN port 1 i routeren, hvor der kun kommer internetsignal igennem. 

Prøv at gennemgå din kabling, og sikre dig at TV-boksen er monteret i routerens LAN port 2,3 eller 4, som alle sender TV signaler. 
Når du har sikret dig at alle kabler er korrekt monteret, skal du genstarte routeren først, herefter TV boksen.

Hjælper dette ikke, bedes du kontakte vores Supportafdeling på telefonnummer 7020 5012.

Åbningstid:
Hverdage: 08.00-21.00
Weekend: 08.00-20.00

Ofte stillede spørgsmål om Kabel TV

Billede og lyd passer ikke sammen

Oplever du, at billede og lyd ikke passer sammen? Det skyldes oftest, at du har et lydanlæg, der skal tilpasses manuelt, så det stemmer overens. Du kan prøve at teste udelukkende med TV’ets højtalere med et antennekabel direkte fra fiberboksen til TV’et. Hvis udfordringen forsvinder, så skal du kigge nærmere på egen installation. Hvis der stadig er udfordringer med synkroniseringen, så kontakt support.

Undertekster på kanaler fra nabolandene

Hvis du ønsker undertekster på kanalerne SVT1 og SVT2, skal du ind på tekst-tv for at få de danske undertekster. 
SVT1: Tekst-tv side 591
SVT2: Tekst-tv side 592

På kanalerne NRK1, ZDF og ARD kommer de danske undertekster automatisk. 

Hvordan søger jeg kanaler frem på TV'et?

Når du har lavet en korrekt tilslutning af dit fjernsyn til din fiberboks, skal du ind og lave kanalsøgning for at få kanalerne frem på TV’et.

På de fleste TV, er det nok at lave en automatisk kanalsøgning, så kommer kanalerne frem. Men ved nogle TV kommer der kun analoge kanaler frem ved en sådan kanalsøgning. Såfremt dette sker, skal du ind og lave en manuel kanalsøgning (se brugsvejledning for hjælp til dette). I den manuelle kanalsøgning, skal du indtaste følgende værdier:

Netværksid: 100

Startfrekvens: 234 Mhz

Symbolrate: 6875 KS

Modulation: 256 QAM

Hvordan tilslutter jeg kabel-TV?

For at benytte dig af kabel-TV signal fra Rah-Fiber, skal du have forbundet dine fjernsyn med et antennekabel (coax) til fiberboksen. Ofte kan man benytte sig af det eksisterende antenne-net (coax) i dit hus. I så fald er det dette net, der skal forbindes til din fiberboks.

Vær opmærksom på, at antenneudtaget på fiberboksen har et skruegevind, hvorfor en F-connecter er nødvendig.

Det er vigtigt, at alle stik, kabler og fordelere i dit antenne-net er af god skærmet kvalitet for at undgå problemer med pixeleringer, flimmer og lignende. 

Mit TV billede pixelerer?

Oplever at dit TV pixelerer, har flimmer eller at der er kanaler der ikke virker længere? Hvis du har flere TV apparater, kan du teste om det kun er på det ene af dem at du oplever udfordringer. Er det det, så skal du have kigget nærmere på dine kabler, splitter og samlinger.
Hvis det er samme fejl på alle TV apparater, anbefaler vi at du prøver at teste med et TV direkte på fiberboksen med et nyt antennekabel (husk at fiberboksen har et skruegevind, så en F connecter er påkrævet). Virker det med et TV direkte på, er det egne kabler, splitter og samlinger der skal fejlsøges på. Er der stadig udfordringer, så kontakt support.

Ofte stillede spørgsmål om Waoo Web TV og Streamintjenester

Hvor opretter jeg mig på Waoo Web TV?

Når du første gang skal oprette dig som bruger på Waoo Web TV, så skal du gøre det fra en computer. Du skal ind på hjemmesiden waoo.tv og trykke på ”Ny bruger”. Når du har indtastet din engangskode, e-mailadresse og din valgfrie adgangskode, vil du modtage en bekræftelsesmail. I denne mail skal du trykke på et link, hvilket skal gøres fra en computer.

Hvad er min kode til Web TV?

Har du glemt din nuværende kode til Web TV, kan du få tilsendt en ny kode på waoo.tv

Har du aldrig benyttet Web TV, og derfor ikke oprettet din egen kode, kan du via TV- boksen finde din unikke engangskode ved at følge denne vejledning:

1. Tænd for dit TV og din TV- boks
2. Vælg "Opsætning" i menuen
3. Vælg "Web TV"
4. Indtast din pinkode (standard: 0000)

 Har du kabel TV og ønsker at aktivere Web TV, skal du kontakte vores Supportafdeling på telefon nummer 7020 5012

Åbningstid:
Hverdage: 08.00-21.00
Weekend: 08.00-20.00

Jeg har glemt min kode til Web TV

På waoo.tv kan du få tilsendt en ny kode, hvis du har glemt din nuværende kode.
Vi kan desværre ikke se eller ændre din kode til Web TV.

Hvor opretter jeg mig på Viaplay?

Når du første gang skal oprette dig som bruger på Viaplay, skal du ind på hjemmesiden https://signup.viaplay.dk, hvor du skal vælge Waoo som din leverandør. Herefter kommer der en ny side, hvor du skal vælge RAH-Fiber som din leverandør, indtaste din engangskode og din e-mailadresse. Hvis du har en eksisterende Viaplay-konto, vil du blive bedt om at logge ind. Hvis du ikke har, så skal du oprette en ny bruger. Herefter er du klar til at bruge Viaplay på din computer, telefon eller lignende.

Hvor mange enheder kan der være på Waoo Web TV?

Der kan maksimalt være fem enheder registreret på Waoo Web TV, og der kan maksimalt være to enheder logget på Waoo Web TV på samme tid. Du kan slette inaktive registrerede enheder under indstillingerne, når du er logget ind på Waoo Web TV. Du trykker på skraldespanden ud for de enheder der, ikke længere skal have adgang.

Hvor mange enheder kan der være på Viaplay?

Der kan maksimalt være fire enheder registreret på Viaplay, og der kan maksimalt være to enheder logget på Viaplay på samme tid. Du kan læse mere om det her

Vejledninger til TV

Herunder har vi samlet vores vejledninger til TV. 

Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål?

Så er du velkommen til at kontakte os:  

E-mail: fiber@rah-fiber.dk 
Tlf.: 7020 5012

Åbningstider:

Kundecentret:
Hverdage 08.00 - 18.00
Weekend og helligdage har vi lukket