Spørgsmål til installation af fibernet

Her på siden har vi samlet de oftest stillede spørgsmål om installation.

Er der mulighed for et opkald inden tekniker kommer?

Vores tekniker vil meget gerne ringe til dig 30 minutter før han kommer til din adresse. 

Udfyld formularen herunder, og du vil kontaktet før besøget. 

Udfyld formularen her

Hvordan får jeg en anden installations tid?

Hvis den tildelte installations tid ikke passer ind i din hverdag, er du velkommen til at kontakte os for en ny dato. 
Du skal være opmærksom på, at den nye installations dato som udgangspunkt vil ligge to til tro uger efter din nuværende installations dato. 

Du kan kontakte os på telefonnummer 7020 5012, eller send os en mail på fiber@rah-fiber.dk med den ønskede dato 2-3 uger frem i tiden, så vil vi forsøge at matche dit ønske. 

Skal jeg være tilstede når teknikeren kommer?

Da teknikeren skal indenfor i dit hjem for at lave installationen, skal der være en myndig persom på adressen under hele installationen. 

Hvordan foregår installationen?

Når du har bestilt en fibernetløsning, vil du i første omgang modtage en installations dato på mail, som fortæller hvornår entreprenøren vil besøge din adresse. Entreprenøren vil grave et tomrør ned fra vejen og ind til førstkommende facade på dit hus.
På hele førstkommende hus facade, kan du frit vælge hvor vi montere den udvendige boks til fibernettet.

Umiddelbart på den anden side af den udvendige boks placering, vil teknikeren montere den indvendige fiberboks. Herfra skal du trække et kabel til routeren, som vi anbefales at du placere så centralt som muligt i huset. Husk dog at det er fra routeren at du skal trække kabler til andre enheder som for eksempel en switch, TV boks osv. 

Du vil modtage en mail med information med dato for hvornår teknikeren besøger din adresse. Denne dag skal der være en myndig i huset, da han skal have adgang ind i huset. 
Teknikeren vil færdiggøre installationen, og når han er færdig kan du få glæde at din nye fibernet forbindelse. 

Læs mere om installationen her

Hvor kan jeg afhente tomrør til fiber?

Hvis du selv ønsker at nedgrave det orange fiberrør (tomrør), er du velkommen til at afhente tomrør, op til 50 meter, i receptionen hos: 
RAH Fiberbredbånd A/S
Ndr. Ringvej 4
6950 Ringkøbing

Åbningstid:
mandag-torsdag 7.30-16.00, fredag 7.30-12.30

Sammen med tomrøret vil der medfølge samlemuffer og markerings bånd, ligesom du finder en vejledning i, hvordan du bedst nedgraver tomrøret. Vær opmærksom på at tomrøret skal slutte op langs den udvendige mur.

Læs mere om installationen her

Kan jeg få trukket kabler indenfor?

Ønsker du diverse kabler trukket rundt i dit hjem, anbefaler vi at du kontakter din lokale elektriker eller radio/TV- mand for hjælp til dette. 
 

Hvornår kan jeg bruge min fastnet telefon?

Hvis du har bestilt et helt nyt fastnetnummer, vil nummeret virke fra den første hverdag, efter teknikeren har installeret fiberboksen. 

Har du valgt at overføre dit gamle telefonnummer, vil du modtage en mail med hvilken dato dit telefonnummer vil blive aktiveret i fiberboksen. Normalt vil der gå 3-4 uger fra installations datoen og indtil dit nummer er overført. I den tid skal din telefon fungere som hidtil, hos din nuværende fastnetudbyder. 

Vejledninger til Installation

Herunder har vi samlet vores vejledninger om Installation

Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål?

Så er du velkommen til at kontakte os:  

Åbningstider Privat:

Kundecentret:
Hverdage 08.00 - 18.00
Weekend og helligdage har vi lukket

Support:
Hverdage fra 8.00 - 21.00
Weekend og helligdage 8.00 - 20.00

Åbningstider Erhverv:

Kundecentret:
Mandag, Tirsdag samt Torsdag 8.00 - 16.00
Onsdag 10.00 - 16.00
Fredag 8.00 - 15.00
Weekend og helligdage har vi lukket

Support:
Hverdage fra 8.00 - 21.00
Weekend og helligdage 8.00 - 20.00

For Erhverv PROF kunder med serviceaftale
har vi altid åbent.

Privat:
E-mail: fiber@rah-fiber.dk 
Tlf.: 7020 5012

Erhverv:
E-mail: erhverv@rah-fiber.dk
Tlf.: 7020 5014