Spørgsmål til min regning

Her på siden har vi samlet de oftest stillede spørgsmål til regninger samt rykkere og lukning. 

Hvordan tilmelder jeg mig til betalingsservice?

Når du har modtaget din ordrebekræftelse, kan du tilmelde din aftale med os til betalingsservice.

På ordrebekræftelsen kan du finde det kontraktnummer, som du skal bruge til din tilmeldingen.

Hvis du vil tilmelde din aftale gennem netbank, skal du bruge disse informationer:

• PBS-nummer: 00109894
• Deb. grp. nr.: 01818
• BS kundenummer (kontraktnummer): XXXXXXXX

Du kan tilmelde dig betalingservice her. Vær opmærksom på, at du skal betale de regninger der kommer med posten, indtil aftalen fremgår af din betalingsoversigt.

Hvornår får jeg min første regning?

Den første regning vil først blive dannet, efter abonnementets opstart. Det betyder at hvis din installation er sket efter at vi har dannet månedens regninger, kan der gå op til 1,5 måned inden du modtager fakturaen. Har du tilmeldt din faktura til kvartalsvis via betalingsservice, kan der således gå helt op til 4,5 måned før du modtager den første regning. 

Hvilken periode dækker min regning over?

Perioden din regning dækker over afhænger af, om du får regningen månedsvis eller kvartalsvis.


Månedsvis afregning
Betalingsperioden er 30 dage forud. Din første regning kan dække en periode på op til 2,5 måned, afhængig af, hvornår dit abonnement er startet op.

Kvartalsvis afregning 
Har du valgt kvartalsvis afregning, er betalingsperioden 3 måneder forud. Din første regning kan dække en periode på op til 5 måneder, afhængig af, hvornår dit abonnement er startet op. Vi opkræver betalingerne i januar, april, juli og oktober.

Bemærk: Telefoniforbrug og filmleje er bagudrettet. Har du ændret i dine produkter, vil dette blive ændret på din næste regning. 

På bagsiden af regningen er alle beløbene udspecificeret. 

Hvad er betalingsperioden?

Betalingsperioden er 30 dage, og betalingen er månedsvis forud. Dog er telefoniforbrug og leje af film i Waoo Bio bagudrettet. Alle beløb er udspecificeret på bagsiden af din regning. 

Hvad er RAH-Fiberbredbånds bankoplysninger?

Jyske Bank, Silkeborg:

Registreringsnummer: 7170

Kontonummer: 0001631542

Hvad er RAH-Fiberbredbånds IBAN og swift nummer?

Det er:

IBAN nummer: DK7271700001631542
Swift nummer: JYBADKKK

Betalingsgebyr - hvad er det?

Vi pålægger et betalingsgebyr på 49 kr. pr måned, hvis du betaler din faktura via et Girokort.
Hvis du tilmelder din faktura til Betalingservice, sparer du minimum  kr. 39,25 kr. pr. måned. Vælger du at betale hver måned koster det 9,75 kr. pr. faktura der dækker håndteringsomkostninger. Du kan tilmelde dig til Betalingservice her. Hvis du ydermere tilmelder kvartalsvis fakturering sparer du også håndteringsomkostningerne, så det er helt gebyrfrit at betale. Du kan tilmelde dig til kvartalsvis fakturering her. 

Vær opmærksom på at tilmelding til Betalingsservice/NETS kan tage op til 30-45 dage. Du skal derfor betale din regning som hidtil, indtil du kan se, aftalen er godtaget og fremgår af din betalingsoversigt. Regningerne vil ligge som bilag i din netbank eller e-boks som PDF-filer.

Jeg har ændret mit abonnement, men regningen har ikke ændret sig

Hos RAH-fiberbredbånd betaler du forud for dit abonnement. Hvis du ændrer dit abonnement, vil din ændring først fremgå på din regning, efter ændringen er effektueret. 

Hvad er prisen for at modtage en kopi af sin regning?

Vi sender dig gerne en kopi af en regning. Hvis vi kan sende regningen til dig på E-mail, er det gratis. Skal vi sende den med posten koster det 50,-. 

Jeg har indbetalt en regning to gange.

Har du indbetalt en regning to gange, skal du kontakte kundecenteret på 7020 5012 og oplyse dit konto og registreringsnummer, så får vi tilbageført pengene til dig. Vær opmærksom på, at der kan gå 3 hverdage, før vi kan se pengene.

Spørgsmål til rykkere og lukning

Hvorfor har jeg modtaget en rykkerskrivelse?

Når du ikke at betale din regning inden forfaldsdatoen, vil du modtage en rykker, og der vil blive tilskrevet et rykkergebyr på 100,- kr. Rykkergebyret på kr. 100 samt renter vil blive tilskrevet næste regning.

Jeg har modtaget et lukkebrev - hvad gør jeg?

Modtager du et lukkebrev, kontakt da vores kundecenter og få oplyst din skyldige saldo. Betaler du saldoen inden den i brevet fastsatte dato, undgår du lukning og ekstra gebyrer for genåbning.

Min fiberforbindelse er blevet lukket - hvad gør jeg?

Hvis der er lukket for din fiberforbindelse, skal du indbetale hele det skyldige beløb for at få åbnet for forbindelsen igen.

Hvis du ønsker at vi åbner for forbindelse med det samme skal du maile kvitteringen til 
fiber@rah-fiber.dk - husk at anføre dit kundenummer.

Når du har sendt kvitteringen, vil du modtage en mail som bekræfter, at vi har modtaget din kvittering. I mailen er der et trackingnummer, som du skal oplyse når du kontakter kundecenter på Tlf. 7020 5012, så vi finde frem til din mail og åbne for din forbindelse igen. Der vil blive pålagt et genåbningsgebyr på 250,- kr.  

Kvittering på det beløb jeg skylder er sendt, hvad nu?

Når du har sendt din kvittering til fiber@rah-fiber.dk med din kundenummer påført, vil du modtage en mail som bekræfter, at vi har modtaget din kvittering.

I mailen er der et trackingnummer, som du skal oplyse når du kontakter kundecentret på Tlf. 7020 5012, så vi finde frem til din mail og åbne for din forbindelse igen. Der vil blive pålagt et genåbningsgebyr på 250,- kr. 

Spørgsmål om firmabetalt internet

Mit firma vil betale for mit Internet, TV og/telefon, hvad gør jeg?

RAH Fiberbredbånd tilbyder at opsplitte din regning, så din arbejdsgiver eksempelvis modtager fakturaen for internet, og du selv får regningen for telefoni og TV.

Udfyld formularen på denne side.

Min virksomhed skal ikke længere betale mit internet, hvad gør jeg?

Udfyld formularen der linkes til nedenforog vi vil efterfølgende opdele regningen ud fra de oplysninger, du har skrevet.
Hvis vi modtager ændring af betaler efter den 5. i måneden, vil ændringen ikke fremgå af den førstkommende regning, men på den efterfølgende.

Udfyld formularen her

Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål?

Så er du velkommen til at kontakte os:  

Åbningstider Privat:

Kundecentret:
Hverdage 08.00 - 18.00
Weekend og helligdage har vi lukket

Support:
Hverdage fra 8.00 - 21.00
Weekend og helligdage 8.00 - 20.00

Åbningstider Erhverv:

Kundecentret:
Mandag, Tirsdag samt Torsdag 8.00 - 16.00
Onsdag 10.00 - 16.00
Fredag 8.00 - 15.00
Weekend og helligdage har vi lukket

Support:
Hverdage fra 8.00 - 21.00
Weekend og helligdage 8.00 - 20.00

For Erhverv PROF kunder med serviceaftale
har vi altid åbent.

Privat:
E-mail: fiber@rah-fiber.dk 
Tlf.: 7020 5012

Erhverv:
E-mail: erhverv@rah-fiber.dk
Tlf.: 7020 5014